۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۶۹۷۴۴
آیت الله ‌آملی لاریجانی:

دستگاه قضا از ابتدای انقلاب تاکنون سیر تکاملی داشته است| برای اجرای هرچه بیشتر عدالت تلاش می کنیم

رییس قوه قضاییه، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی را از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در مسیر تکامل دانست و گفت: ما برای اجرای عدالت و افزایش این اعتماد، تلاش روز افزون داریم.
حضور آیت الله آملی لاریجانی در حرم حضرت امام

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل که پیش از ظهر امروز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: قوه قضاییه حسب اصول قانون اساسی و موازین شرعی، وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارد و معتقدیم اگر حتی یک گام به سوی انجام این مسئولیت‌ها شامل اجرای قانون و عدالت، احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین و سایر وظایف برداریم، پیشرفت کرده‌ایم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی شاخصه‌ها از جمله اتقان آرا، اجرای عدالت و فصل خصومات، اظهار کرد: اگر ارزیابی منصفانه صورت گیرد، مشاهده می‌کنیم که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، سیر تکاملی داشته است؛ چنان که زمانی مراجعات مردم به این دستگاه و همچنین تعداد قضات بسیار کم بود اما امروز شاهد رسیدگی حدود 11 هزار قاضی به بیش از 16 میلیون پرونده هستیم که این نشان‌دهنده توسعه رسیدگی‌ها و نظارت‌ها از یک سو و اعتماد فزاینده مردم به دستگاه قضایی از سوی دیگر است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قطعا دستگاه قضایی نیز همانند سایر دستگاه‌ها تا نقطه مطلوب قانون اساسی، ‌تاکیدات امام راحل (قدس‌الله نفسه الزکیه) و منویات رهبر معظم انقلاب (حفظه‌الله تعالی) فاصله دارد، به دیدار روز گذشته مسئولان عالی قضایی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار مطالب مهم و راهگشایی فرمودند که عمده آن بحث اجرای عدالت و همچنین عرضه کردن خدمات قوه قضاییه به نحو درست، روشن و اعتمادساز بود. تلاش ما این است که بتوانیم این خدمات را به تعبیر ایشان «هنرمندانه» عرضه کنیم تا موجب اعتماد هر چه بیشتر مردم به دستگاه قضایی شود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، نفس مراجعه فزاینده مردم به دستگاه قضایی را نشان‌دهنده اعتماد آنان به این دستگاه دانست و خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی سخنان دشمنان خارجی و غافلان داخلی که این موضوع را ایرادی برای قوه قضاییه می‌دانند، مراجعه مردم به قوه قضاییه حاکی از احتمال عقلایی و منطقی آنان در جهت دستیابی به حقوقشان و اجرای عدالت است. ما نیز با قدردانی و پاسداشت این اعتماد، تلاش می‌کنیم که دستگاه قضایی روز به روز بیشتر به سمت اجرای عدالت مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین اصول قانون اساسی، نزدیک‌تر شود و در مسیر حسن اجرای قوانین و استیفای حقوق عامه گام‌های بلندتری برداریم.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی پس از این مراسم با حضور بر مزار شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر، یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی داشتند./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات